Online communicatie! Persoonlijk?

Michel Oosterbroek, verzendadviseur Velpa

Online communicatie! Persoonlijk?

“Onze kinderen weten niet beter dan dat ze moeten communiceren via social media. Bij een simpele rechtstreekse vraag krijg je soms geen boe of bah meer. App ik ze datzelfde, dan reageren ze vrijwel direct in duidelijke en korte bewoordingen. Althans… als je de huidige jeugdtaal machtig bent.”

Communiceren werkt alleen tweeledig

De gewenste reactie, uitleg of daadwerkelijke confrontatie blijft vaak uit. “Dat blijkt soms maar wat lastig… en is dat ook niet het geval bij veel online campagnes? Communiceren is iets wat twee kanten op moet werken, anders is het verspilde moeite” aldus Michel Oosterbroek. Maken we tegenwoordig niet te veel korte vluchtige berichten zonder al te veel inhoud en impact? Krijgen we niet meer respons (actie!) als we hier ook meer kwalitatieve inhoud aan koppelen en dat persoonlijk maar ook fysiek aan de ontvanger – úw prospect – kenbaar maken?

Niet(s) uitsluiten

Natuurlijk zijn alle beschikbare online kanalen niet meer weg te denken uit onze samenleving, maar wordt er soms niet iets té veel eer aan toegedicht? “Ik denk dat het één het ander versterkt en zeker elkaar niet moet uitsluiten. Net zoals ik eerst mijn kinderen app of ze aan tafel komen 😉 en dán pas echt een goed gesprek aan kan gaan wat wel blijft hangen en tevens met enig gevoel en inhoud.”

Concreet dan maar

Nieuwe – en veelal in het Engels vertaalde ‘oude’ – marketingtermen vliegen ons om de oren. En laten we er maar eens één benoemen: customer journey ofwel de klantreis. Deze willen we zo lang mogelijk maken of beter nog: zo effectief mogelijk. Michel vervolgt: “Juist hier is de combinatie van on- en offline dé optimale kans. Een mooie verpakking in geheel eigen huisstijl en met een handgeschreven persoonlijke boodschap (of personal note, wat u wilt) verbindt de online beleving en overtreft de verwachting. Succes verzekerd! Op deze manier krijgen klanten de aandacht die ze verdienen, want zij zijn écht meer dan alleen een online profiel.”

Velpa zet hier volledig op in. Wij hebben de offline verzendoplossingen om online tools te versterken en verwachtingen waar te maken. Klanten voelen zich – al dan niet onbewust – meer gewaardeerd en worden trouwe volgers. Maak ook uw boodschap persoonlijk(er) met offline verzendoplossingen!

Heeft u advies nodig of wilt u reageren?

Maak dan een afspraak met Michel Oosterbroek.

Bel: 0575 743 230  of mail: michel.oosterbroek@velpa.nl