Méér dan een visitekaartje en Linkedin-profiel

De corporate identity:

Méér dan een visitekaartje en Linkedin-profiel

‘We factureren alleen nog maar digitaal, dus briefpapier hebben we niet meer nodig.’ Dat krijgt u wellicht ook vaak te horen. Maar is dat ook wel echt zo? Kwalitatief huisstijldrukwerk heeft nog steeds een meerwaarde en draagt positief bij aan uw identiteit.

Uiteraard begrijpen we als geen ander dat bijvoorbeeld facturen, orderbevestigingen of wat ‘snelle communicatie’ met uw klant of leverancier niet meer op papier wordt geprint en in een envelop wordt verzonden. Dit doen wij uiteraard ook per mail. Maar laten we het eens anders bekijken. Laten we het eens hebben over de meerwaarde die huisstijldrukwerk nog steeds heeft. Waar kunnen we huisstijldrukwerk juist wel goed voor inzetten

Eenduidige uitstraling

Om te beginnen is hierbij de totale – en zogeheten – corporate identity van iedere organisatie van groot belang. We zien (vooral online) vaak een versnippering en eigen interpretatie van de huisstijl ontstaan. De eenduidige uitstraling verdwijnt hierdoor en dat is voor een bedrijf niet wenselijk. Het is van groot belang dat uw relaties, uw bedrijf via ieder medium steeds hetzelfde beoordelen. ‘Ruis op de lijn’ zorgt voor onduidelijkheid en twijfel. Het simpelweg overal uw logo ‘opplakken’ heeft dan ook niets met identiteit te maken.

Meer waardering

Om dit kracht bij te zetten, zorgt het van tijd tot tijd versturen van een fysieke mailing juist voor een welkome eenduidige aanvulling op de digitale communicatie. U valt meer op, creëert meer vertrouwen en de ontvanger is doorgaans verrast door de offline ervaring en aandacht. Tevens waarborgt een fysieke uiting de corporate identity van ieder bedrijf. U communiceert immers exact dezelfde boodschap met exact dezelfde uitstraling. Door de huidige print en verwerkingsmethoden is ook de papieren DM uitstekend te personaliseren en meetbaar in te zetten.

Een goede basis op papier

Dat uw communicatie op papier duurder, tijdrovender en zelfs slechter voor het milieu zou zijn is niet geheel juist. Uw boodschap kunt u afwisselend ook prima laten in-printen op bestaand briefpapier en versturen in een mooie bijpassende envelop. De content – die u voor online-toepassingen toch ook al moet schrijven en visueel moet versterken – krijgt in fysieke vorm juist meer kracht. Over het milieu-aspect vertellen wij u graag meer in een volgende fysieke editie van Zend.