Gemiddelde score van 4.9

Algemeen

Méér dan een visitekaartje en Linkedin-profiel

‘We factureren alleen nog maar digitaal, dus briefpapier hebben we niet meer nodig.’ Dat krijg je wellicht ook vaak te horen. Maar is dat ook wel echt zo? Kwalitatief huisstijldrukwerk heeft nog steeds een meerwaarde en draagt positief bij aan de identiteit van iedere organisatie.

Uiteraard begrijpen we als geen ander dat bijvoorbeeld facturen, orderbevestigingen of wat ‘snelle communicatie’ met je klant of leverancier niet meer op papier wordt geprint en in een envelop wordt verzonden. Dit doen wij natuurlijk ook per mail. Maar laten we het eens anders bekijken. Laten we het eens hebben over de meerwaarde die huisstijldrukwerk nog steeds heeft. Waar kunnen we huisstijldrukwerk juist wel goed voor inzetten?

Eenduidige uitstraling
Om te beginnen is hierbij de totale – en zogeheten – corporate identity van iedere organisatie van groot belang. We zien (vooral online) vaak een versnippering en eigen interpretatie van de huisstijl ontstaan. De eenduidige uitstraling verdwijnt hierdoor en dat is voor een bedrijf niet wenselijk. Het is van groot belang dat je relaties, jouw bedrijf via ieder medium steeds hetzelfde beoordelen. ‘Ruis op de lijn’ zorgt voor onduidelijkheid en twijfel. Het simpelweg overal uw logo ‘opplakken’ heeft dan ook niets met identiteit te maken.

Meer waardering
Om dit kracht bij te zetten, zorgt het van tijd tot tijd versturen van een fysieke mailing juist voor een welkome eenduidige aanvulling op de digitale communicatie. Je valt meer op, creëert meer vertrouwen en de ontvanger is doorgaans verrast door de offline ervaring en aandacht. Tevens waarborgt een fysieke uiting de corporate identity van ieder bedrijf. Je communiceert immers exact dezelfde boodschap met exact dezelfde uitstraling. Door de huidige print- en verwerkingsmethoden is ook de papieren DM uitstekend te personaliseren en meetbaar in te zetten.

Een goede basis op papier
Dat communicatie op papier duurder, tijdrovender en zelfs slechter voor het milieu zou zijn is niet geheel juist. Jouw boodschap kun je afwisselend ook prima laten in-printen op bestaand briefpapier en versturen in een mooie bijpassende envelop. De content – die u voor online-toepassingen toch ook al moet schrijven en visueel moet versterken – krijgt in fysieke vorm juist meer kracht… en over het milieu-aspect vertellen wij je ook graag meer. Bel ons maar even.

Vul ons contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Wij streven er naar binnen 24 uur te reageren. Sneller een reactie? Neem dan direct telefonisch contact op. 

Dagelijks staan onze
experts voor je klaar

Geef jouw merk of bedrijf een eigen gezicht. Iets wat herkenbaarheid en identificatie oproept bij relaties of (potentiële) klanten.