Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Gemiddelde score van 4.9

Algemeen

Komkommercommunicatie!

Zodra binnenkort de eerste scholen hun deuren sluiten, lijkt het wel of heel Nederland met vakantie gaat. Door afwisselende afwezigheid van jou en jouw collega’s worden tal van zaken ‘doorgeschoven’ tot medio september. Ook in de media blijkt ‘het grote nieuws’ op te zijn… De komkommertijd is aangebroken!

Op adem komen
Het bedrijfsleven lijkt ‘even bij te moeten komen’. De spreekwoordelijke ‘zinnen moeten verzet worden’ en we hebben nu toch echt ‘even de tijd nodig om op adem te komen’… want wie kun je (of wil je) ook nog bereiken in deze tijd? Je leest en voelt mijn ondertoon al zeker wel. Natuurlijk heeft iedereen vakantie nodig, maar zijn we dan ook echt twee maanden compleet uit de running of draaien we wel gewoon door (op wellicht een iets lager pitje)? Dit laatste blijkt waar.

We missen echt niks
Een misvatting dus om te denken dat Nederland de gehele zomer op zijn lauweren rust. Bijna iedereen volgt en checkt – zeker ook tijdens de vakantie – tenminste de socials om maar niets te hoeven missen. Sterker nog: we nemen nu zelfs de tijd om het ‘komkommernieuws’ (op papier) tot ons te nemen en zoeken juist de verdieping. Voor jouw collega’s – die al van hun vakantie hebben genoten – geldt hetzelfde: business as usual. Met vernieuwde energie en een gezonde dosis positiviteit en enthousiasme kan van komkommertijd – anno 2024 – dan ook echt geen sprake meer zijn. Toch? Communiceren dus! Desnoods over komkommers.

Juist nu!
Buiten het feit dat een communicatie-stop van pakweg half juni tot medio september (nagenoeg 1 kwartaal!) niet meer van deze tijd is, blijkt dit nog maar al te vaak de praktijk. Juist nú communiceren geeft veel mogelijkheden en maakt jouw organisatie nét wat unieker (om onderscheidend maar eens niet te gebruiken). Grijp dus je kans om in de zomermaanden op te vallen en jouw product of dienst onder de aandacht te brengen. Dag komkommertijd. Het is tijd om te communiceren en dan het liefst met wat extra peper!

Reageren? Graag!
Heel benieuwd wie mij – in deze komkommertijd – van enig gepeperd commentaar voorziet of mijn stellingen deelt. Communiceer gerust! Mail uw reactie naar: michel.oosterbroek@velpa.nl

Vul ons contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Wij streven er naar binnen 24 uur te reageren. Sneller een reactie? Neem dan direct telefonisch contact op. 

Dagelijks staan onze
experts voor je klaar

Geef jouw merk of bedrijf een eigen gezicht. Iets wat herkenbaarheid en identificatie oproept bij relaties of (potentiële) klanten.