Komkommercommunicatie!

Komkommer Communicatie

Michel Oosterbroek, verzendadviseur Velpa

Komkommercommunicatie!

Zodra de eerste scholen hun deuren sluiten, lijkt het wel of heel Nederland met vakantie gaat. Door afwisselende afwezigheid van u en uw collega’s worden tal van zaken ‘doorgeschoven’ tot medio september. Ook in de media blijkt het grote nieuws ‘op’ te zijn… De komkommertijd is aangebroken.

Op adem komen

Het bedrijfsleven lijkt ‘even bij te moeten komen’. De spreekwoordelijke ‘zinnen moeten verzet worden’ en we hebben nu toch echt ‘even de tijd nodig om op adem te komen’… want wie kun je (of wil je) ook nog bereiken in deze tijd? U leest en voelt mijn ondertoon al zeker wel. Natuurlijk heeft iedereen vakantie nodig, maar zijn we dan ook echt twee maanden compleet uit de running of draaien we wel gewoon door (op wellicht een iets lager pitje)? Dit laatste blijkt waar.

We missen echt niks

Een misvatting dus om te denken dat Nederland de gehele zomer op zijn lauweren rust. Bijna iedereen volgt en checkt – ook tijdens zijn of haar vakantie – tenminste de socials om maar niets te hoeven missen. Sterker nog: we nemen nu zelfs de tijd om het ‘komkommernieuws’ (op een papieren tabloidformaat) tot ons te nemen en zoeken juist de verdieping. Voor uw collega’s, die al van hun vakantie hebben genoten, geldt hetzelfde: business as usual. Met vernieuwde energie en een gezonde dosis positiviteit en enthousiasme kan van komkommertijd – anno 2019 – dan ook geen sprake meer zijn. Toch? Communiceren dus! Desnoods over komkommers.

Juist nu!

Buiten het feit dat een communicatie-stop van pakweg half juni tot medio september (nagenoeg 1 kwartaal!) niet meer van deze tijd is, blijkt dit nog maar al te vaak de praktijk. Juist nú communiceren geeft veel mogelijkheden en maakt u nét wat unieker (om onderscheidend maar eens niet te gebruiken). Grijp dus uw kans om in de zomermaanden op te vallen en uw product of dienst onder de aandacht te brengen. Dag komkommertijd. Het is tijd om te communiceren en dan het liefst met wat extra peper!

Zend 02

Om maar even een voorbeeld te noemen: Zend 02. Deze hadden we natuurlijk ook vóór de ‘komkommertijd’ kunnen verspreiden, maar toen hadden we al ander groots nieuws voor u over ons partnerschap met Inapa I Papier Union. Reden te meer om deze Zonnige Zomer Editie voor u samen te stellen… en zeker weten dat u deze leest (al dan niet online).

Reageren? Graag!

Heel benieuwd wie mij – in deze komkommertijd – van enig gepeperd commentaar voorziet of mijn stellingen deelt. Communiceer gerust! Mail uw reactie naar: michel.oosterbroek@velpa.nl